FAQ

FAQ – Ofta förekommande frågor

Om du saknar svar på en fråga eller undrar över något är du välkommen att kontakta oss

Vilka öppettider har ni?

Under lågsäsong april/maj och oktober/november:
Tisdagar och fredagar 12-17 samt lördag 11 – 15.
Under högsäsong juni – augusti:
Tisdag – fredag 10 – 17
Lördag och söndag 10 – 15

Kan rörelsehindrade besöka er?

Ja, det finns en ramp till gårdsbutiken men till fiskarmuseet finns tyvärr ingen hiss.

Kan man köpa era produkter i andra butiker?

Våra produkter säljs direkt till konsument i vår gårdsbutik eller från vår fiskvagn när vi deltar i olika marknader eller mässor. 
Ett urval av våra produkter finns hos Saluhallen i Vännäs.

Kan man köpa skaldjur hos er?

Nej. Vi säljer inte skaldjur, odlad fisk eller annan sjömat. 

Har ni restaurang?

Nej. Vi säljer färdigförpackad mat och smörgåsar över disk under sommaren, juni – augusti. Kunden kan välja att ta med maten eller äta på vår brygga. Varmrätter värms av kunden själv i mikrovågsugn på bryggan. Läsk, folköl, kaffe och glass finns till försäljning i gårdsbutiken.

Har ni vegetariska/veganska alternativ?

Nej. Vi är en specialbutik för fisk.

Finns toaletter?

Ja, i fiskarmuseet en trappa upp finns kundtoalett. Handikapptoalett finns tyvärr inte.

Kan man boka bord hos er?

Nej. Sittplatser på bryggan (bord och bänkar) kan inte bokas.

Vid vilka marknader, mässor mm kan man handla av er?

Vi deltar så gott som varje år i Obbola marknad, Bondens Egen Marknad, Skördemarknad i Vännäsby, Höstmarknad i Vännäsby, Gamlia Julmarknad och Forslunda Julmarknad. Marknader och datum publiceras alltid på vår hemsida.


Vi säljer våra produkter på Reko-ring Umeå varannan vecka. Under sommaren som är vår högsäsong på hemmaplan har vi dessvärre inte möjlighet att vara med.