FAQ – Ofta förekommande frågor
Andra frågor? Välkommen att kontakta oss.
Vilka öppettider har ni?
Från 22/12 -23: Vinteruppehåll. Stängt.
På återseende till våren!
Kan rörelsehindrade besöka er?
Ja, det finns en ramp till gårdsbutiken. Till fiskarmuseet finns ingen hiss.
Kan man köpa era produkter i andra butiker?
Våra produkter säljs direkt till konsument i vår gårdsbutik eller ur vår fiskvagn på olika marknader och mässor.
Säljer ni skaldjur?
Nej. Vi säljer inte skaldjur, odlad fisk eller annan sjömat.
Har ni restaurang?
Nej. Vi säljer färdigförpackad mat och smörgåsar – take away – över disk under sommaren, juni – augusti. Kunden kan välja att ta med maten eller äta på vår brygga. Varmrätter värms av kunden själv i mikrovågsugn på bryggan. Läsk, folköl, kaffe och glass finns till försäljning i gårdsbutiken.
Får man ta med sig hunden ut på bryggan?
Nej. Vi värnar om alla kunders trivsel och tillåter inte hundar på bryggorna.
Finns toaletter?
Ja, i fiskarmuseet en trappa upp finns en kundtoalett. Handikapptoalett finns inte.
Kan man boka bord hos er?
Nej. Sittplatser på bryggan (bord och bänkar) kan inte bokas.
Vid vilka marknader, mässor mm kan man handla av er?
På Bondens Egen Marknad varje höst.
Finns kundparkering i anslutning till butiken?
Parkering framför de privata bostäderna bredvid Salteriet är förbjuden liksom framför Salteriet. Ett fåtal parkeringsplatser finns 20 meter från Salteriet märkta ”Kundparkering”. En större parkeringsyta märkt ”Gratis parkering” finns 100 meter från Salteriet bredvid laxfällorna.